Sunday 27 January 2013

sejarah...

assalamualaikum....
hmmmm...skrang tgh sibuk pack barang x nak kelam kabut....

mase tgh pack barang tu,ibu tunjuk satu barang yg agak nostalgia...


iaitu torchlight kecik warna merah jenama eveready

x payah nk buat muke dramatik sgat sambil membuat gaya double A dgn mengatakan 'la tu je? nostalgia sangaaaaat...'

hmmmm...tau tak torch light ni ade sejarah nye....


flashback 10 tahun yang lalu

aku kecik2 pegi mengaji dekat ade rumah ustazah ni...lokasi terpaksa dirahsiakan atas permintaan ustazah tersebut yg tidak mahukan publisiti murahan...
aku mengaji dgan sepupu aku...lelaki 2 orang...

mase mula2 mengaji x pernah timbul permasalahan ini..
(ayat nk bm sangat sebab aku cintakan bahasa ibunda)

hingga lah ke suatu hari...

*turun kereta*

hah,elok2 mengaji tu...dengar cakap ustazah...
ok...(kecik2 mmg aku baik...hmmm)

dan start kebodohan aku apabila aku jalan menuju ke depan tapi menghadap ke belakang..

ibu ngan ayah aku jenis akan tgk anak smpai masuk ke tempat yg ditujui...

TIBA-TIBA

*pooof* aku hilang dripada pandangan ibu ayah ku...

rupe nye...kaki da termasuk dalam longkang...longkang tu kecik je...so,muat masuk satu kaki...
ibu ayah ku risau...sepupu durjana bantai gelak...

begitu la cerita nya...so,sebagai langkah berjaga-jaga..
ibu aku belikan aku torchlight tu...
torchlight tu la aku gune untuk menyuluh longkang yg membuat dajal kat aku tu...

sekian..

well,actually memang salah aku pun..tetapi kesalahan diletakkan pada longkang..wahai longkang,diharap dapat bersabar dengan perangai aku ni..

No comments:

Post a Comment